poniedziałek, 16 czerwca 2014

Jamajski mus bananowy

ciąg dalszy fazy bananowej :-) przepis znalazłam na stronie Feeria Smaków na słodko, wypróbowałam i postanowiłam się z Wami nim podzielić ... przepysznie puszyste czekoladowo-bananowo-rumowe cudo :-)

czekolada (ja dałam pół na pół gorzkiej z mleczną), 180g 
rum, 3 łyżki
śmietanka kremówka, 140ml
banany, 3 średnie
cukier, 1 łyżka
kawa rozpuszczalna (proszek), 1 łyżeczka
jajka, 3

Czekoladę roztopić w kąpieli wodnej, nadal podgrzewając wlać rum i śmietankę - ubijać na gładką masę. Odstawić. Banany utrzeć blenderem, dodać cukier, kawę i żółtka - ucierać mikserem, aż masa będzie gładka i puszysta. Po łyżce dodawać masę czekoladową. Białka ubić na sztywną pianę. Delikatnie, łyżką, wmieszać do masy. Gotowy mus przełożyć do pucharków, lub wysmarowanej masłem małej tortownicy. Wstawić na minimum 5 godzin do lodówki (najlepiej na całą noc - lepiej się zetnie). Smacznego :-)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz