poniedziałek, 9 czerwca 2014

Piernik z krówką

aromatyczny piernik z nutką krówkową :-)

mąka, 3,5 szkl.
mleko, 1,5 szkl.
cukier, 1 szkl.
olej, 3/4 szkl.
jajko, 3
proszek do pieczenia, 1,5 łyżeczki
soda oczyszczona, 1,5 łyżeczki
dżem (ja dałam porzeczkowy), 4 łyżki
kakao, 1,5 łyżki
bakalie (ja dodałam orzechy włoskie, śliwkę suszoną i migdały), po 0,5 szkl.
przyprawa do piernika płynna w słoiku, 1 słoik
masa krówkowa (ja użyłam orzechowej), 1 mała puszka
1 śnieżka + niecała szkl. mleka
żelatyna, 3 łyżeczki
 

Wszystkie składniki ciasta (oprócz masy krówkowej, śnieżki i żelatyny) włożyć do miski i utrzeć mikserem do porządnego połączenia składników. Dodać bakalie, wymieszać. Ciasto Wylać do tortownicy (średnica 26cm) posmarowanej tłuszczem i posypanej bułką tartą.
Piec ok. 1,5 godz. w temp. 180 stopni. Sprawdzać patyczkiem.
Gdy placek wystygnie przygotować krem. Żelatynę rozpuścić w małej ilości gorącej wody, przestudzić. Ubić śnieżkę z mlekiem, dodawać stopniowo masę krówkową, ucierając mikserem. Dodać żelatynę, dobrze wymieszać. Placek przekroić na kilka krążków (ja przekroiłam na 4). Przekładać kremem. Można oblać polewą i udekorować lub tak jak ja całość posmarować kremem i udekorować płatkami migdałów i posypką czekoladową. Smacznego :-)
P.S. Nie zużyłam do piernika całego kremu, gdyż jest naprawdę słodki i wystarczy cienko smarować blaty placka. Resztą przełożyłam suche wafle.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz